Budowanie nowej marki wcale nie jest tak najprostszym zadaniem. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy posiadający kapitał są zainteresowani dosłownie odkupieniem marki, firmy albo spółki od właściciela. Stąd też coraz częściej wykorzystywane są usług biura aktuarialno-finansowego.
Bardzo popularna jest przede wszystkim tania wycena przedsiębiorstwa. Dzięki wycenie wiemy ile dana firma jest warta i czy warto ją kupić lub sprzedać. Taka wiedza może okazać się na pewno nieoceniona, gdy będziemy chcieli wejść w biznes albo dosłownie gdy będziemy chcieli sprzedać firmę. Transakcje kupna i dystrybucji to natomiast niejedyne sytuacje, kiedy potrzebna jest wycena marki. Bardzo często należy wykonać wycenę również wtedy, kiedy toczy się postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne. A przy tym wycena przyda się także w momencie, gdy wspólnicy y w dążą do połączenia lub podziału przedsiębiorstwa. Rozumie się przez to m.in. wydzielenie danej części firmy i delegacja obowiązków firmie zewnętrznej. Nie zapominajmy, że fachowa wycena przedsiębiorstwa jest również niezbędna w momencie, gdy prowadzone jest postępowanie cywilnoprawne. Dodajmy, że wycena aktuarialna jest także na prawdę często potrzebna z powodu ostatnich modyfikacji podatkowych w polskim prawie że podatkowym. Księgowi w wielu firmach mają znaczny ból głowy z powodu wprowadzenia tzw. Polskiego Ładu, który zamiast uprościć podatki w Polsce, jeszcze bardziej je skomplikował. Wielu przedsiębiorców musiało z tego powodu zdecydować się na sprzedaż biznesu lub na zaciągnięcie zobowiązań finansowych na firmę.
Więcej informacji: wycena znaku towarowego.